chill

chill

Tuesday 26 November 2013

Sophie 's crazy idea ... 3 days cleansing programme – UBUD (Bali)

Sophie’s speaking – Yes you heard well… I have decided to sign up for a 3 day cleansing programme. I think that I didn’t totally realise what I was signing up for. The idea of cleansing my mind and body really seduced me and the timing was good. Next thing I know, (after stressing out a lot) here I am 8am on a Sunday morning sat in the Healing hut for an extensive 1 hr consultation. The therapist Andrea. American born that consider India as home, passionate yoga teacher and nutrition professional, started by handing me a health questionnaire and a gift bag that soon became my best friend and worst enemy. She explained to me what will happen in the next 3 days. This is where I discovered that I won’t be allowed to eat ANY food during the 3 coming days. She then gives me coupons to redeem the only things that I was allowed to take during the days:

-          - 2 coconuts water
-          - 2 green juices (green vegetables)
-          - 1 Wheatgrass shot
-          - 1 Kefir shot (probiotics)
-          - 1 herbal tea

And that’s it! No solid food at all!!! OMG I became pale and interiorly started to freak out…. Then she explains to me that in the programme, I will also get a 5 yoga class pass as well as 2 massages and 2 infra-red sauna sessions. I felt a little bit relieved until she told me that obviously cleansing is about removing toxins from my body and that I will have to go through a colonic hydrotherapy session and 2 enemas a day !!! And that’s not all I have to take 5 types of herbal pills that are supposed to help me get rid of the toxins!!!

Here I am … consultation finished… Lost and Nat is not here!!! I breathe deeply and direction to the cafe to order some of my drinks. I started safely with the coconut juice while waiting for Nat to come and rescue me. There she is and I order some other juice… this time the green juice OMG tasted sooo bad for me not liking most of the veggies ! I soon realised that I wasn’t able to swallow the pills with any liquid (I normally need to eat to swallow a tablet) … I decided to pour the content of each pill into my green juice, BIG mistake !!! This was even more disgusting it took me 30 minutes to finish this horrible tasting drink. Went for an infra-red sauna session followed by a yoga class, a few more drinks and back to the hotel where I had soon to face my worse fear – the first enema !!! When you get used to it it’s getting less scary !

The same night I accompanied Nat to the restaurant where she had the most amazing piece of beef while I ordered guess what ?!!! A JUICE !!!


Day 2 I knew what to expect now, been drinking my juices, taking my pills, done enema but also had the colonic hydrotherapy… won’t go into details of this but went well. Rest of the day I chill at the café went for a foot massage and a yoga class. I really started to get hungry… that night, I didn’t go to the restaurant with Nat. I was not far from giving up that night… 1 more day to go…. Seems so close but so far at the same time ! I resisted but when I woke up on day 3 I was really weak, dizzy and tired ! Went to the Yoga barn to get my juices, just 1 day I could do it common!!! But so so weak 1 Manage to do 1 hour of yoga, went for an ayurvedic massage that surprised me quite a lot…. Lying on my front the therapist decided to pour some burning candle wax and oil on my lower back… I obviously started to freak out but decided to try and relax…. Not that easy ! The day passed by and the only thing I could picture was the mango I will soon be allowed to eat to break the fast !!!! What an experience !! :-)

***

Vous avez bien entendu ! J’ai décidé (Sophie) de me lancer un défi, 3 jours de detox. Je crois que je n’avais pas tout compris quand j’ai signé pour le programme. L’idée de detoxifier mon corps et mon esprit m’a bien plu mais et le tout dans un endroit destine au yoga et à la relaxation. Me voilà Dimanche matin 8h assise dans le bungalow de détente pour 1hr de consultation avec la thérapeute. Andrea, une américaine d’une trentaine d’années qui considère l’inde comme son pays d’adoption, prof de yoga et nutritionniste passionnée me donne un questionnaire de sante et un sac cadeau qui deviendra rapidement mon meilleur ami et mon meilleur ennemie a la fois. Elle m’explique ce qu’il va se passer dans les 3 prochains jours, c’est là que j’ai appris que je n’aurais pas le droit de manger quoique ce soit !! Les seules choses que j’allais pouvoir ingérer se présentaient sous forme de coupons :

-          - 2 eaux de noix de coco
-          - 2 jus de légumes verts
-          - 2 verres de jus d’herbe de blé
-          - 1 verre de pro biotiques
-          - 1 the aux plantes

Et c’est tout! Rien de solide, que du liquide ! Je suis devenue toute blanche et j’ai commencé à paniquer. Elle m’explique que j’ai également le droit à 5 classes de yoga, 2 massages, 2 séances de sauna infra-rouge. Je me suis un peu détendu jusqu’à ce qu’elle m’apprenne que pour me débarrasser de mes toxines j’allais devoir subir une session d’hydrotherapie colonique et 2 lavements quotidiens ! Et c’est pas tout… 5 types de pilules aux plantes à prendre tous les jours.
Me voilà, sortie de la consultation, complètement désorientée, en route pour le café pour pouvoir commencer à boire quelques jus. J’ai commencé avec une eau de noix de coco ce qui m’était le plus familier. Enfin Nat me rejoint et je commande un jus de légumes verts…. Imbuvable ! Il est temps pour moi d’avaler les pilules mais je ne sais pas avaler une pilule avec du liquide… je dois manger. Du coup j’ai dû ouvrir chaque pilule et verser son contenu dans ma boisson. Grosse erreur! Il m’a fallu 30 minutes pour boire cette boisson devenue encore plus imbuvable ! J’ai ensuite été faire un cours de yoga, une session de sauna et il est temps de rentrer à l’hôtel avec le stress du premier lavement à faire… Après quelques experience ca deviant moins traumatisant….
Le soir meme j ai propose a Nat d’aller diner au restaurant, elle a commande une superbe piece de boeuf et moi…. Un jus organique….. Snif j’ai faim !!!!

Jour 2, je savais a quoi m’attendre, j’ai bu mes boissons, pris mes pilules fait mon lavement mais ce matin-là le stress était tourne vers l’hydrotherapie colonique… je ne rentrerai pas dans les détails mais ça c’est bien passe. Le reste de la journée, j’ai été au yoga, et j’ai fait un massage de pieds. Je commençais vraiment à avoir très faim, ce soir-là je n’ai pas accompagné Nat au restaurant. J’étais tellement tente de tout laisser tomber ! Plus qu’un jour, ça paraissait si peu mais en même temps c’était si long ! J’ai résisté mais quand je me suis réveillée le lendemain matin j’étais très faible. Je suis retournée au camp de yoga, bu mes jus, fais 1 heure de yoga puis heure du massage ayurvédique. Allongée sur le ventre la thérapeute m’a versée de la cire de bougie et huile brulante sur le bas du dos… plutôt surprenant, j’ai tenté de me relaxer mais j’avais plus peur d’avoir une cicatrice sur la peau suite à cette huile brulante ! La journée est passée et la seule chose qui m’a fait tenir c’était l’image de la mangue que j’allais bientôt manger pour finir le jeune !!! Quelle expérience !!! J









1 comment: